یکی از مکان‌هایی که دانش آموزان کاملا می‌توانند در فرایند علم قرار گیرند آزمایشگاه می‌باشد همانطور که می‌دانید آزمایش  و تجربه عملی زمینه رشد و شکوفایی ذهنی و خلاقیت دانش آموزان را فراهم نموده و با لمس و تجربه فیزیکی مطالب علمی به صورت تجربی در ذهن آنها جای می‌گیرد چرا که  آزمایش :

1- دانش آموزان را از حالت ذهنی خارج کرده ، یادگیری را ملموس و عینی می کند .

2-موجب برانگیختن حس کنجکاوی و تفکر خلاق می شود .

3-اثر خستگی جسمی و ذهنی دانش آموزان را کاهش می دهد .

4-توانایی اندیشیدن و استدلال را در دانش آموزان افزایش می دهد .

هدف از انجام آزمایش‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی این است که دانش آموزان به طور عینی موارد تدریس شده را در آزمایشگاه ببینندو گه گاه قبل از اینکه تدریس انجام شود با چالش روبرو شوند و با دقت بیشتری علت پدیده‌ها را بررسی کنند و با مفاهیم تئوری ارتباط دهند چون در واقع یادگیری تغییر رفتاری است که در دانش آموز ایجاد می‌شود و با انجام فعالیت‌ها و کارهای آزمایشگاهی این یادگیری عمیق‌تر می‌شود به علاوه ما سعی می‌کنیم علی رغم اینکه مدرسه آزمایشگاه مجهزی دارد به آزمایش‌های آشپزخانه‌ای و ساخت دست سازه‌های ساده بپردازیم تا دانش آموزان بتوانند ارتباط مفاهیم فیزیکی را با زندگی روزمره درک کنندو به راحتی بتوانند در منزل آزمایش‌ها را تکرار کنند و یا آزمایش‌های مشابه طراحی کنند

این روند باعث افزایش خلاقیت در آنها می‌شود

در پایه نهم نیز با توجه به اینکه نمره آزمایشگاه در برگه نهایی لحاظ شده دانش آموزان باید تسلط بیشتری بر فعالیت‌ها و آزمایش‌ها داشته باشند بنابراین فعالیت‌های آزمایشگاهی و انجام آزمایش‌ها برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا دانش آموزان نهم از پس حل سوالات مفهومی آزمون نهایی و آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان برآیند